Frakt och Retur
Frakt
Fraktar ni över hela världen?
Ja, vi levererar över hela världen. Observera att internationella leveranstider kan variera beroende på destination och kan medföra importkostnader om leveransen sker utanför EU.
Min beställning har inte kommit fram. Vad ska jag göra?
Oroa dig inte, vi registrerar och spårar varje paket vi skickar. Om din beställning inte har kommit fram, vänligen skicka oss ett e-postmeddelande med ditt ordernummer, så hittar vi var ditt paket befinner sig.
När får jag veta att min beställning har skickats?
När du har lagt din beställning får du ett e-postmeddelande som bekräftar att vi har mottagit din beställning och bearbetar den. Du får sedan ett nytt e-postmeddelande när vi har skickat din beställning.
Returer
Kan jag returnera mitt köp?
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@nordictoys.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
När gäller inte min ångerrätt?
Ångerrätten gäller inte vid:
- Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.